tag:blogger.com,1999:blog-19383316.post113636537918659988..comments2024-02-15T10:28:12.507+02:00Comments on Σελίδες Πατριδογνωσίας: Οἱ Ἀλεξανδρινοὶ, οἱ ἀρχαῖοι μαςΦειδίαςhttp://www.blogger.com/profile/11321051330272579103noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-19383316.post-1136379158315948332006-01-04T14:52:00.000+02:002006-01-04T14:52:00.000+02:00J95: Ένα φώνημα είναι ήχος. Δε μπορεί να είναι ενσ...<B>J95</B>: <I>Ένα φώνημα είναι ήχος. Δε μπορεί να είναι ενσωματωμένο στη γραφή.</I><BR/><BR/>Μπορεῖ, ἐὰν τὸ ἀγγίξει νεράιδα μὲ τὸ ῥαβδάκι της.<BR/>Ἔτσι γίνεται· οἱ νεράιδες μᾶς παίρνουν τὴν μιλιὰ μας, καὶ τὴν «παγώνουν», κι ἐμεῖς τὸ μαντήλι τους καὶ τὴν ξαναβρίσκουμε, καὶ τὴν μιλιά μας κι αὐτὲς μαζί, ἐὰν εἴμαστε τυχεροί.<BR/><BR/>Οἱ ἀρχαῖοι μας ζοῦν ἀκόμη καὶ μᾶς ψιθυρίζουν ἀνάμεσα στὶς νεράιδες, στὶς ψιλὲς καὶ στὶς δασεῖες· πρέπει ὅμως νὰ εἶσαι ἀλαφροΐσκιωτος γιὰ νὰ τοὺς ἀκούσεις...<BR/><BR/>...<BR/> «Οἱ λίθοι ἐλάλησαν καὶ ἐδίδαξαν ἡμῖν τῶν δίων Πελασγῶν»... (Ἰάκωβος Θωμόπουλος, «Πελασγικά», 1912)<BR/><BR/>«οἱ λίθοι θέλουσι φωνάξει» εἶπε ὁ Κύριος (Λουκᾶς 19:40)Φειδίαςhttps://www.blogger.com/profile/11321051330272579103noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19383316.post-1136375788748586252006-01-04T13:56:00.000+02:002006-01-04T13:56:00.000+02:00Εσείς προφέρετε τον ηρωϊσμό hηρωϊσμό, και την ηδον...<I>Εσείς προφέρετε τον ηρωϊσμό hηρωϊσμό, και την ηδονή hηδονή;</I><BR/><BR/>Τώρα ποὺ τὸ σκέπτομαι, αὐτὴ ἡ hηδονὴ, μὲ τὸ ἀδιοράτως ἐκφερόμενον, ὑπαινικτικὸν καὶ περιπαθὲς h, σὰν ἐλαφρὺς ἀνομολόγητος ἀκόμη ἀναστεναγμός, σὰν ὑπαινικτικὴ καὶ κοσμὶα, ἀκόμη, ἀνομολόγητη ὑπόσχεσις λαγνείας... σκέπτομαι αὐτὸ τὸ h νὰ ἐκπνέεται ἐλαφρά ἀπὸ ἡδυπαθῶς συσπώμενα σὰν περισπωμένη κόκκινα γυναικεῖα χείλη..., καί, αhh..., μὲ συγχωρεῖτε, οἱ σκέψεις μου φθάνουν μέχρι ὠμέγα ὑπογεγραμμένον - μὲ συγχωρεῖτε καὶ πάλι, παραφέρομαι.<BR/><BR/>(Εἱς τὸν ἡρωισμόν, πάλι, δὲν δίδει μίαν αἴσθησιν ἰδεαλισμοῦ, ἀλλὰ καὶ ἐπισημότητος; )<BR/><BR/>Ἐπειδὴ πάντως μιλοῦμε γιὰ γραφὴ, πρῶτα, καὶ ὄχι για προφορὰ, μᾶλλον στὴν παλαιὰ καὶ ἰδιαιτέρως ἐκλεπτισμένην παράδοσιν τῶν ἑρωτικῶν ἐπιστολῶν θὰ ἔπρεπε νὰ ἀναφερθοῦμε, τὸ ὕφος τῶν ὁποίων εἶναι τὸ ἀκριβῶς ἀντίθετον τῆς συνήθους χύδην γραφῆς τοῦ συρμοῦ. Νοεῖται γενναῖος ἱππότης νὰ προσπαθεῖ νὰ συγκινήσει εὐγενεῖς δεσποσύνες μέ... SMS;! Ἥμαρτον!<BR/>Αχ... ἀμέτρητες περισπωμένες καὶ βαρεῖες, βαριὲς σὰν τὴν καρδιὰ μου, γραμμένες βασανιστικῶς μὲ τὰ δάκρυα καὶ τὸ αἷμα μου, θὰ ποτίζουν βαθιὰ τὴν περγαμηνή...Φειδίαςhttps://www.blogger.com/profile/11321051330272579103noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19383316.post-1136375584112163542006-01-04T13:53:00.000+02:002006-01-04T13:53:00.000+02:00Φίλη μου, ἑστιάσατε στὸ πιὸ ἐξεζητημένο, καὶ μᾶλλο...Φίλη μου, ἑστιάσατε στὸ πιὸ ἐξεζητημένο, καὶ μᾶλλον παιγνιωδῶς τε καὶ πνευματωδῶς ὑπὸ τοῦ ἀρθρογράφου ἀναφερθὲν, σημεῖο, το «ῥ» τοῦ Παπαρρηγοπούλου (ποὺ ἀμφιβάλλω ἐὰν καὶ οἱ γραμματικὲς τῆς ἀκραιφνοῦς καθαρευούσης ἀκόμη συμφωνοῦν μὲ αὐτό); Ἐλάτε τώρα! Κατὰ περίπτωσιν, βεβαίως, μπορεῖ νὰ βγάλουμε καὶ ἕνα σπανιότατο κρασὶ ἀπὸ τὸ κελάρι· ἀλλὰ μποροῦμε καὶ καθημερινῶς νὰ τρῶμε καλά· μὴν μᾶς ἐπιβάλλετε τὸ φαστ φουντ.<BR/><BR/>Ἀνεξαρτήτως τοῦ δικοῦ σας σχολίου, τώρα, θέλω νὰ κάνω μία γενικὴ παρατήρηση. Δὲν καταλαβαίνω (καὶ μὲ στενοχωρεῖ αὐτό· κάποιοι βεβαίως εἶναι ἐμφανῶς προκατειλημμένοι -δὲν τίθεται θέμα γιὰ αὐτοὺς) γιατὶ μερικοὶ έκλαμβάνουν τοὺς τόνους ὡς... ἀπειλητικὲς βέργες αὐστηροῦ δασκάλου ἤ... γκλὸμπ στυγνοῦ ἀστυνομικοῦ! Καὶ ὄχι ὡς μία πρόταση καλαισθησίας, λεπτότητος καὶ ἐκλεκτικότητος· ἀλλὰ καὶ συνέπειας καὶ ἀφοσιώσεως· καὶ ἰδεαλισμοῦ - τελειομανίας, μὲ τὴν καλὴ ἔννοια, ἄν θέλετε.<BR/><BR/>Σκέπτομαι τώρα τὶς ἀπώτερες πολιτιστικὲς συνέπειες. Φαντασθεῖτε οἱ χείμαρροι λογο-ρυπάνσεως ποὺ μᾶς πνίγουν, νά ἔπρεπε, ἀπὸ συνήθεια καὶ πάγια πρακτική, νὰ εἶναι πολυτονισμένοι! Θὰ ὑπῆρχαν κἄν, ἄραγε; Ἴσως, μέσα ἀπὸ ὑπόγειες πολιτιστικὲς διαδικασίες ἀνεπίγνωστες, ἄλλος θὰ ἦτο τελικῶς ὁ παραγώμενος λόγος καὶ πολιτισμός. Εἶναι καὶ τὸ πολυτονικό, λοιπόν, γιατὶ ὄχι, μία ἀντιστασιακὴ στάση ζωῆς στὸν εὐτελισμὸ καὶ τὴν ἐμπορευματοποίηση τῆς ἐποχῆς μας. Ὁ Χρήστος Γιανναρᾶς ὁμιλεῖ γιὰ τὴν «πολιτιστικὴ διπλωματία». (Ποιὲς ἐπιπτώσεις ἔχει ἄραγε, γράφει, ἡ τεχνοτροπία τῶν τέμπλων στοὺς «ἐκσυγχρονισμένους» ναοὺς, στὴν ἐξωτερικὴ μας πολιτικὴ τοῦ τελευταίου αἰῶνος; Ἐρωτήματα ποὺ οὔτε κἄν ὑποψιαζόματε, πλὴν ἴσως σημαντικά.)Φειδίαςhttps://www.blogger.com/profile/11321051330272579103noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19383316.post-1136375092624938822006-01-04T13:44:00.000+02:002006-01-04T13:44:00.000+02:00Είναι ένα φώνημα ενσωματωμένο στη γραφή της ανθρωπ...<I>Είναι ένα φώνημα ενσωματωμένο στη γραφή της ανθρωπότητος</I><BR/><BR/>Ένα φώνημα είναι ήχος. Δε μπορεί να είναι ενσωματωμένο στη γραφή.J95https://www.blogger.com/profile/12340652007713733030noreply@blogger.com