tag:blogger.com,1999:blog-19383316.post7523475263548151193..comments2024-02-15T10:28:12.507+02:00Comments on Σελίδες Πατριδογνωσίας: Oἱ κόρες τῶν Ἀθηνῶν ταξιδεύουνΦειδίαςhttp://www.blogger.com/profile/11321051330272579103noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-19383316.post-84132824896555686372007-12-20T18:22:00.000+02:002007-12-20T18:22:00.000+02:00Αὐτὸ ποὺ ἔγραψα εἶναι βαθύτερο ἀπὸ κάποια ἁπλὴ ἰδε...Αὐτὸ ποὺ ἔγραψα εἶναι βαθύτερο ἀπὸ κάποια ἁπλὴ ἰδεολογία. Ὁ Θεόδωρος Ζιάκας ἐπισημαίνει (π.χ. «Ἄρδην» τ. 35, «Ὁ νεωτερικὸς μεσσιανισμός») ὅτι γιὰ τὸν ἀρχαῖο Ἕλληνα πρόοδος σημαίνει προσωπικὴ κυριαρχία ἐπάνω στὴν ἄλογη φύσι καὶ ἀνέλιξις τοῦ ἀνθρώπου σὲ πολίτη, διὰ τοῦ δύσβατου δρόμου τῆς ἀρετῆς. Πόλις εἶναι τὸ ἀντίθετον τῆς ἀλόγου φύσεως. Ἀντιθέτως, γιὰ τὸν νεωτερικὸ ἄνθρωπο, κυριαρχεῖ ἡ ἐπιταγὴ «νὰ εἶσαι ὁ ἐαυτός σου» - μὲ τὴν κακὴ ἔννοια, ἡ ὑποταγὴ στὶς ἄλογες δυνάμεις τῆς φύσεως καὶ στὸ ἔνστικτο. Οἱ ἄλογες, ἐξωανθρώπινες, δεισιδαιμονικὲς αὐτὲς δυνάμεις μπορεῖ νὰ εἶναι ὁ νόμος τῆς ἀγορᾶς, τῆς φυσικῆς ἐπιλογῆς, τῆς πάλης τῶν τάξεων κλπ., δυνάμεις πάντως τῶν ὁποίων τὸ ἄτομο εἶναι, κατὰ τὸν ἀστοκαπιταλομαρξισμό, ἔρμαιον, δυνάμεις ἄλογες καὶ δεισιδαιμονικὲς, τελικῶς, καὶ ὄχι λογικές, ὄχι ἡ ἀρετὴ τῆς πόλεως, ἡ βούλησις τοῦ πολίτου. (Ὁ Ζιάκας εἶναι «νεο-ορθόδοξος» ἀριστερός. Ἀλλὰ καὶ πολλοὶ ἄλλοι ἔχουν κάνει τὶς ἴδιες ἐπισημάνσεις. Ἐντυπωσικαὸ ὅμως εἶναι ὅτι τελικῶς μόνον ὁ ἐθνικισμός, ἀπὸ τὶς πολιτικὲς ἰδεολογίες, ὁ ὁποῖος προτάσσει τὴν βούλησι, εἶναι σύμφωνος μὲ τὴν ἀρχαία καὶ διαχρονικὴ Ἑλληνικὴ βιοαντίληψι! Καὶ πάντως ὄχι ὁ ἀστοκαπιταλομαρξισμός.)Φειδίαςhttps://www.blogger.com/profile/11321051330272579103noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19383316.post-21785969573587678652007-12-20T17:57:00.000+02:002007-12-20T17:57:00.000+02:00Ἡ «Ἀγέλαστος Πέτρα», ναί, πραγματικὰ μυσταγωγικὴ τ...Ἡ «Ἀγέλαστος Πέτρα», ναί, πραγματικὰ μυσταγωγικὴ ταινία.<BR/><BR/> Πρὸς Ἀετὸ: Δὲν μπορῶ νὰ ἀναπτύξω τὸ θέμα ἐν ἐκτάσει αὐτὴν τὴν στιγμή, ὁπωσδήποτε ὅμως θεωρῶ -καὶ γενικῶς ἡ Ἑλληνικὴ φιλοσοφία πιστεύει- ὅτι εἶναι λάθος νὰ θεωροῦμε τὶς ἀνθρώπινες κοινωνίες μηχανικὰ αὐτόματα ὑπὸ τὸν ἀπόλυτο ἔλεγχο ἐξωανθρὠπινων φυσικῶν νόμων, εἴτε νόμων τῆς ἀγορᾶς, εἴτε νόμων τῆς πάλης τῶν τάξεως, εἴτε τῆς φυσικῆς ἐπιλογῆς, ὅπως καὶ ἂν τοὺς ὀνομάσουμε, χωρὶς αὐτὸ νὰ σημαίνει ὅτι δὲν λαμβάνουμε ὑπ᾿ ὄψιν τοὺς φυσικοὺς αὐτοὺς νόμους. Ὑπέρτερη ὅμως σημασία γιὰ τὸν Ἕλληνα ἔχει ἡ ἀνθρώπινη βούλησις. Ἡ βούλησις ἡ ὁποία κινητοποιεῖται, ἐνάντια πολλὲς φορὲς στοὺς φυσικοὺς περιορισμούς, ἀπὸ μιὰ ἀνώτερη μοῖρα, καὶ προβλέπει σὲ κάποιες ἀνώτερες ἀξίες. Αὐτὸς εἶναι ὁ δρόμος τοῦ ἡρωικοῦ ἀνθρώπου.<BR/><BR/> [Ναί, τώρα εἶδα ὅτι δὲν εἶχα ἀπαντήσει.]Φειδίαςhttps://www.blogger.com/profile/11321051330272579103noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19383316.post-46713436643843118132007-10-15T11:33:00.000+03:002007-10-15T11:33:00.000+03:00ΚΑΛΛΙΜΑΧΕ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΟ...ΚΑΛΛΙΜΑΧΕ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΟ ΥΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΣΜΟ? ΕΙΝΑΙ ΟΝΤΩΣ ΑΛΗΘΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ 'Η ΟΧΙ? ΘΑ ΕΚΤΙΜΟΥΣΑ ΠΟΛΥ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΟΥAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19383316.post-90274217273912302172007-10-14T10:39:00.000+03:002007-10-14T10:39:00.000+03:00Συμφωνώ και επαυξάνω, όπως και για την "αγέλαστο π...Συμφωνώ και επαυξάνω, όπως και για την "αγέλαστο πέτρα" του προλαλήσαντα. mantarkastagGreghttps://www.blogger.com/profile/05273102189499264584noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-19383316.post-76374087130092397462007-10-14T00:59:00.000+03:002007-10-14T00:59:00.000+03:00Το άρθρο σου είναι συγκινητικότατο,βαθειά ελληνικό...Το άρθρο σου είναι συγκινητικότατο,βαθειά ελληνικό,βαθειά ανθρώπινο.Νομίζω πως οι κόρες θα λάβουν την δική σου αγωνία όπως και την αγωνία πολλών εξ'ημών και δεν θα "αισθάνονται" μόνες σ'αυτό το ταξίδι.Αγωνία που νιώθουμε έντονη και για τα οστά των προγόνων μας που εκλάπησαν απο τον Κεραμεικό.<BR/><BR/>Δεν γνωρίζω εάν έχεις δει,η γνώμη μου είναι πως θα έπρεπε όλοι-όσοι αισθάνονται Έλληνες-να δούν και να αγοράσουν,την ταινία του Φίλιππου Κουτσαφτή "η αγέλαστος πέτρα".Δεν προσπαθώ να κάνω διαφήμιση του κ.Κουτσαφτή μιας και δεν τον γνωρίζω και δεν έχω κανένα συμφέρον από αυτό που κάνω.Απλώς το κείμενο σου μου θύμισε πολυ τα κείμενα του,τον τόνο της φωνής του αλλά και το θέμα του αριστουργήματος του.Cellohttps://www.blogger.com/profile/14226793335714082755noreply@blogger.com