«Tὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική· τὸ σπίτι φτωχικὸ στὶς ἀμμουδιὲς τοῦ Ὁμήρου. Μονάχη ἔγνοια ἡ γλῶσσα μου στὶς ἀμμουδιὲς τοῦ Ὁμήρου.» (Ὀδυσσέας Ἐλύτης, «Ἄξιον ἐστί»)

Σελίδες Πατριδογνωσίας - Περικλῆς Γιαννόπουλος - Ἡ Ἑλλὰς τοῦ ΟΧΙ - Ἀντίβαρο - Πολυτονικό

Δευτέρα 16 Απριλίου 2007

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Οἱ ἀρνησιπάτριδες «ἐκσυγχρονιστὲς» ἔκαναν τὸ μοιραῖο (γι᾿ αὐτοὺς) λάθος.

ἀλαζονία τῆς κτηνώδους δυνάμεως τῆς παγκοσμίου ἐξουσίας τους, τοὺς ὁδήγησε στὴν ὕβρι.

Ἔθιξαν τὰ ἅγια τῶν ἁγίων τοῦ Ἕλληνα· τὴν ἴδια τὴν ἐθνική μας ὑπόστασι καὶ ὑπαρκτική μας συνθήκη: τοὺς προγόνους καὶ τὴν τιμή μας, τὸ παρελθόν καὶ τὸ μέλλον μας, τὴν ψυχὴ καὶ τὸ αἷμα μας· τὴν Ἱστορία μας.

Τὸ βιβλίο «Ἱστορίας» κάποιων ΛιακοΡεπούσηδων, αὐτὴ ἡ λεπτομέρεια, θὰ ἀποδειχθεῖ ὁ καταλύτης· ἡ σπίθα τῆς Ἐπαναστάσεως. Ἡ Ἀντίστασι, ποὺ σιγόβραζε βαθειὰ μὲς στὴν ψυχὴ τῶν Ἑλλήνων, ξέσπασε. Ἡ Νέμεσις θὰ εἶναι ἀνελέητη.

Ἐμεῖς εἴμεθα ἤδη στὶς ἐπάλξεις· αὐτοί, ἂς ἀναζητοῦν Ἐφιάλτες.

Ἐνώνουμε φωνή καὶ σῶμα, ὦμο μὲ ὦμο, δόρυ μὲ ἀσπίδα, ἄνδρας μὲ ἄνδρα, μὲ τὴν κραυγὴ-κεραυνὸ τοῦ καθηγητοῦ Χρήστου Γιανναρᾶ, ποὺ ἔδωσε τὸ σύνθημα στὴν «Καθημερινὴ» τῆς Κυριακῆς 15ης Ἀπριλίου:

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ


Χρήστος Γιανναράς, «Η Καθημερινή», 15 Απρ. 2007

Ποιος ορίζει το μέλλον της χώρας;

Κατόρθωμα εξόφθαλμο της κυβερνητικής πολιτικής: Ενα βιβλίο Ιστορίας του Δημοτικού Σχολείου μεταβάλλει τις προσεχείς εκλογές, οψέποτε πραγματοποιηθούν, σε δημοψήφισμα. Το δημοψηφισματικό δίλημμα του ψηφοφόρου απλό και ξεκάθαρο: Ναι ή όχι σε μια πολιτική για την παιδεία (κοινή και από τα τρία κόμματα νομής της εξουσίας) που ακυρώνει μεθοδικά την ιστορική αυτοσυνειδησία και την πολιτιστική ιδιοπροσωπία, έσχατα ερείσματα αυτοσεβασμού, των σημερινών Ελλήνων.

Τα «επικοινωνιακά» τεχνάσματα της υπουργού Παιδείας ή το προπαγανδιστικό μένος των καναλιών και απίστευτου πλήθους δημοσιογράφων δεν φτάνουν σε αυτή την περίπτωση να παραπλανήσουν τον ψηφοφόρο. Τα δεδομένα του δημοψηφισματικού διλήμματος είναι ξεκάθαρα και για τον αφελέστερο πολίτη: Ναι ή όχι στο «Πρόγραμμα Κοινής Ιστορίας» (Joint History Project) που χρηματοδοτείται (και επιβάλλεται στους λαούς της Νοτιοανατολικής Ευρώπης) από την αμερικανική κυβερνητική υπηρεσία US AID μέσω του «Κέντρου για τη Δημοκρατία και τη Συμφιλίωση στη Ν.Α. Ευρώπη» (βλ. ιστοσελίδα του Center for Democracy and Reconciliation in Southeast Europe). Ναι ή όχι να γράφονται βιβλία Ιστορίας των παιδιών μας κατ’ εντολήν ξένων κέντρων. Ναι ή όχι να καθορίζονται οι στόχοι, το μέλλον, οι προοπτικές της ελληνικής κοινωνίας, τα κριτήρια ιστορικής της αυτεπίγνωσης και πολιτιστικής της ταυτότητας από συντεχνιακή ομάδα, την ίδια με κάθε κυβέρνηση (ανόσιο μείγμα «ανανεωτικής» δήθεν Αριστεράς και νεοφιλελεύθερης Δεξιάς) που ανεξέλεγκτα επικυριαρχεί στη χώρα ερήμην του λαού.

Το βιβλίο Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού είναι το μοιραίο λάθος της κυβερνητικής πολιτικής. Τα «δομημένα ομόλογα» απογοήτευσαν, όμως απλώς ενίσχυσαν το απαξιωτικό αίσθημα του πολίτη για τους επαγγελματίες πολιτικούς. Η πέραν πάσης πολιτικής λογικής «εμφύτευση» της πρώην Δημάρχου Αθηναίων στο υπουργείο Εξωτερικών και μιας κυρίας καυχόμενης από τηλεοράσεως για την αθεΐα της στο υπουργείο Θρησκευμάτων (και Παιδείας) εισπράχθηκαν από πολλούς με συμπόνια για τις εκβιαστικές πιέσεις που δέχεται ο πρωθυπουργός από τον «ξένο παράγοντα».

Αλλά το διαβόητο βιβλίο Ιστορίας είναι η μοιραία πρόκληση: Θίγει την πιο καίρια πτυχή της λαϊκής ευαισθησίας, τη ψυχολογική (παρηγοριάς) καταφυγή του σημερινού χιλιοταπεινωμένου Ελληνα στην Ιστορία. Μόνο από την Ιστορία μπορεί πια να αντλήσει αυτοσεβασμό ο Ελληνας – τα όσα οι κεκράχτες των κομματικών αυτεγκωμίων προπαγανδίζουν σαν σημερινά κατορθώματα μόλις και δικαιολογούνται σε βαλκανική (και μόνο) κλίμακα. Ενώ ο αυτοσεβασμός και η συλλογική αξιοπρέπεια εξακολουθούν να προϋποτίθενται για την άσκηση σοβαρής εξωτερικής πολιτικής, όπως και για το φρόνημα που εγγυάται την άμυνα ή για την κοινωνική συνοχή που εξασφαλίζει τη λειτουργία κοινωνικού κράτους.

Το επίμαχο βιβλίο Ιστορίας αναπότρεπτα μεταβάλλει τις προσεχείς εκλογές σε δημοψήφισμα. Γιατί ξαναθέτει αδυσώπητο το συνδεδεμένο με ντροπιαστικές ιστορικές εμπειρίες ερώτημα: ποιος επιτέλους κυβερνάει αυτόν τον τόπο; Καμιά αντίληψη της δημοκρατίας και του κοινοβουλευτισμού δεν δικαιολογεί την υπουργό Παιδείας να προσβάλλει τόσο βάναυσα τη νοημοσύνη των πολιτών: Να χαρακτηρίζει «αντιδράσεις μεμονωμένες και ακραίες που υποκρύπτουν πολιτικές σκοπιμότητες, αντιδράσεις των εθνικιστικών λόμπυ», την απόρριψη του βιβλίου από τον Κυπριακό Ελληνισμό, την καίρια επιστημονική αντίδραση της Ακαδημίας Αθηνών, τις εμπεριστατωμένες κριτικές διασημοτήτων της ιστορικής έρευνας και της παιδαγωγικής επιστήμης, το καταιγιστικό κύμα λαϊκής αντίδρασης με άρθρα και επιστολές στον Τύπο, διακηρύξεις σωματείων, συλλόγων, επιστημονικών εταιρειών, πολιτιστικών ιδρυμάτων.

Προσέβαλε με ιταμότητα πολύ μεγάλη μερίδα πληθυσμού η κυβερνητική υπεράσπιση του επονείδιστου βιβλίου. Και τρόμαξε τους οξυδερκείς. Γιατί είναι πραγματικός συγκλονισμός να συνειδητοποιεί ο πολίτης ότι στα καίρια του συλλογικού βίου, όταν πρόκειται για στόχους και προοπτικές του λαϊκού σώματος, δεν λειτουργούν ούτε καν προσχήματα δημοκρατίας. Αποφασίζουν παράγοντες και κέντρα αποφάσεων ανεξέλεγκτα από την πολιτική βούληση του λαού και τα θελήματά τους επιβάλλονται με μηχανισμούς προπαγάνδας κυριολεκτικά παντοδύναμους.

Η συγκεκριμένη συντεχνία (το ανόσιο μείγμα «ανανεωτικής» δήθεν Αριστεράς και νεοφιλελεύθερης Δεξιάς) δυναστεύει τα πανεπιστήμια, με οποιαδήποτε κυβέρνηση στα τελευταία χρόνια. Ελέγχει ασφυκτικά τον χώρο της δημοσιογραφίας και της τηλεόρασης, κρατικής και ιδιωτικής. Κυριαρχεί εξουσιαστικά στη σχολική εκπαίδευση, στοιχειώδη και μέση – (ακόμα και οι Νηπιαγωγοί βγήκαν να κατηγορήσουν, με κωμική αναίδεια, την ελληνική κοινωνία που αντιδρά στο επίμαχο βιβλίο, επειδή είναι «ακόμη ανέτοιμη να συζητήσει πόσο μάλλον να αφομοιώσει, σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις και επιστημονικούς προβληματισμούς»!!).

Είναι χρέος η επαναληπτική υπενθύμιση: ποιαν ομογνωμία, εκπληκτικά συντονισμένη, εμφανίζει το παρδαλό μείγμα της συντεχνίας που μάχεται σήμερα για «δημοκρατία (sic) και συμφιλίωση στη ΝΑ Ευρώπη»: Ολοι τους υπέρμαχοι του Σχεδίου Ανάν για την Κύπρο. Ολοι τους θιασώτες ένθερμοι της άνευ όρων ένταξης της Τουρκίας στην Ε.Ε. Υπέρ της «διόρθωσης» των σχολικών βιβλίων Ιστορίας ώστε να μην προκαλούνται οι Τούρκοι. Ολοι τους υπερασπίζουν τα «δίκαια» του κράτους των Σκοπίων και χλευάζουν την ευαισθησία των Ελλήνων για το όνομα «Μακεδονία». Ολοι κομπάζουν πως είναι «απελεύθεροι» από κάθε μεταφυσική αναζήτηση, κάθε αίσθηση πατρίδας και συνέχειας. Αυτοί καθορίζουν την εκπαιδευτική πολιτική του κράτους με χρηματοδότες που αξίζει να τους αναζητήσει κανείς στην ιστοσελίδα του CDRSEE.

Ενα εξαμβλωματικό εγχειρίδιο Ιστορίας υποταγμένο σε προπαγανδιστικές σκοπιμότητες και παιδαγωγικά εξωφρενικό (διαστρέφει τη λειτουργία του λόγου σε υποτιτλισμό εικόνων και συνθηματολογικά παραθέματα). Αυτό προκαθορίζει τις προσεχείς εκλογές ως κρίσιμο για τις ελευθερίες της ελληνικής κοινωνίας δημοψήφισμα. Αν ο πρωθυπουργός αμφιβάλλει για το κοινό αίσθημα και τη λαϊκή οργή, στο χέρι του είναι να συμβουλευτεί έντιμες δημοσκοπήσεις.

Χρήσιμο πάντως να θυμάται ότι σε ανάλογες, περίπου, περιστάσεις ο συνονόματος θείος του καθυστέρησε να διερωτηθεί «ποιος επιτέλους κυβερνάει αυτόν τον τόπο». Και πλήρωσε πολύ ακριβά αυτήν την άργητα ο ίδιος και η χώρα.

--
Υπογράψτε την διαμαρτυρία για την παραχάραξη της Ιστορίας μας!
Ματαιώστε τον επιχειρούμενο αφελληνισμό των παιδιών μας!
ΑΝΤΙΒΑΡΟ

15 σχόλια:

  1. Και δεν κατάλαβαν την ύβρι!

    Γιατί αμερικανόπληκτοι και αμερικανοθρεμένοι ξέχασαν ότι στην Ελλάδα την ιστορία μας την περπατάμε, καθόμαστε δίπλα της, βλέπουμε θέατρο ακόμα στα σκαλιά της, μπαίνουμε μέσα και προσευχόμαστε, κολυμπάμε δίπλα της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η «προοδευτική» μαφία («επιστημονική ληστοσυμμορία» τούς χαρακτήρισε δημοσίως η καθηγήτρια του Παν. Αθηνών Μαρία Τζάνη!) σε όλο της το... μεγαλείο, στο άρθρο του Τουρκοφάγου:

    Η «επιστημονική ληστοσυμμορία» Ρεπούση-Λεωντσίνη και η διαπλοκή τους με το γενιτσαρικό σχολικό βιβλίο

    «Ούτε τα προσχήματα δεν τηρεί η μαφία των «προοδευτικών».

    Ο Ευθυμίου και τα αφεντικά του διόρισαν τα μέλη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, τους αξιολογητές και τους συγγραφείς των βιβλίων! Συγγραφέας του βιβλίου Ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού η Μαρία Ρεπούση. Αξιολογητής του βιβλίου η Α. Λεωντσίνη-Γλυκοφρύδη, φίλη της Ρεπούση και σύζυγος του καθηγητού της Παιδαγωγικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Γ. Λεωντσίνη! Και η Ρεπούση και η Λεωντσίνη-Γλυκοφρύδη πήραν διδακτορικό από τον Γ. Λεωντσίνη, νυμφεύθηκε την μία, έδωσε εργασία στο γραφείο του επί χρόνια στην δεύτερη, και τίς προώθησε στο πανεπιστήμιο! Και στην μία ανατέθηκε η συγγραφή του βιβλίου, και στην άλλη η αξιολόγηση! Και το μαχαίρι και το πεπόνι!»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος7/5/07, 2:17 μ.μ.

    Συγχαρητήρια Καλλίμαχε γιὰ τὴν ἐξαίρετη προσπάθειά σου! Τὰ πράγματα ἀλλάζουν. Οἱ παγκοσμιοποιητὲς ἔχουν ὑπερεκτιμήσει τὶς δυνάμεις τους καὶ ῾τὴν πάτησαν᾽. Ἔτσι θὰ τὴν ῾πατήσουν῾ καὶ στὸ γλωσσικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συγχαρητήρια για τη σελίδα. Προσπαθώ κι εγώ να ολοκληρώσω κάτι ανάλογο. Καλή συνέχεια, καλό αγώνα.
    Γ.ΤΡΙΑΝΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος10/5/07, 7:49 μ.μ.

    Kαλλίμαχε,

    νέο κρούσμα (άκρως πρόσφατο) Φραγκουδάκη, Λιάκου, Ρεπούση και ΣΙΑ!

    Παραθέτω,

    Δημόσια συζήτηση από την Ένωση Πολιτών για την ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
    3/5/2007

    Η Ένωση Πολιτών για την ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ σε συνεργασία με το Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Πρ. Ηλικία του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΤΕΑΠΗ) διοργανώνει δημόσια συζήτηση την Τρίτη 8 Μαΐου 2007 στις 7 μμ. στο Αμφιθέατρο Δρακόπουλου του Κτιρίου Προπυλαίων του Πανεπιστημίου Αθηνών (Πανεπιστημίου 30) με θέμα: «Από τον Εθνικιστικό πατριωτισμό στον Πατριωτισμό του Πολίτη» με αφορμή τα σχολικά εγχειρίδια ιστορίας.

    Χαιρετισμός: Θάλεια Δραγώνα, Πρόεδρος ΤΕΑΠΗ

    Ομιλητές:

    Τάκης Θεοδωρόπουλος, συγγραφέας,
    Βασίλης Καραποστόλης, Καθηγητής Eπικοινωνίας και Πολιτισμού Πανεπιστημίου Αθηνών,
    Αντώνης Λιάκος, Καθηγητής Ιστορίας Π.Α.,
    Μαρία Ρεπούση, αν. Καθηγήτρια Ιστορίας και Ιστορικής Εκπαίδευσης Α.Π.Θ.,
    Ιωάννα Τσιβάκου, Καθηγήτρια στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού Παντείου Πανεπιστημίου,
    Άννα Φραγκουδάκη, Καθηγήτρια Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης Π. Α.
    Συντονίζει ο: Α. Δ. Παπαγιαννίδης, δημοσιογράφος

    Συνοψίζει ο: Περικλής Βασιλόπουλος, Αντιπρόεδρος Ένωσης Πολιτών για την ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Πληροφορίες: ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ 210- 3616254 www.koinoniapoliton.gr / e- mail: paremvassi@ath.forthnet.gr

    ΕΡΩΤΗΜΑTA

    α) ξέρει κανείς τί ειπώθηκε εκεί (καλά, μέσες άκρες φανταζόμαστε...);

    β) τί βιολί βαράει αυτή η Κοινωνία Πολιτών, Παρέμβαση τρέχα-γύρευε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ένας κι ένας οι πράκτορες του εθνομηδενισμού, με πρώτη-πρώτη την Φραγκόκοτα (με τον Τάκη Θεοδωρόπουλο, άσχετο που τον μπλέξανε, για διαφήμιση - ας πρόσεχε πού μπλέκει).

    Η προκλητικότης, η θρασύτης των ανθρώπων αυτών ξεπέρασε κάθε όριο στην συγκεκριμένη εκδήλωση, όπως μού μεταδίδουν άνθρωποι που ήταν αυτήκοοι μάρτυρες. Αντιγράφω από σημερινό δελτίο τύπου του ΑΝΤΙΒΑΡΟΥ - σημειωτέον, κράτα επαφή, διότι το ΑΝΤΙΒΑΡΟ ετοιμάζει δημόσια εκδήλωση σε μία εβδομάδα, όπου θα αποκαλυφθούν πολλά:

    «Οι προκλητικές δηλώσεις της κας Μαρίας Ρεπούση την Τρίτη 9 Μαΐου, ότι «ελπίζει» το βιβλίο Ιστορίας της 6ης Δημοτικού να είναι ακόμα «λιγότερο ελληνοκεντρικό» - σε μελλοντικές επανεκδόσεις του - και η περιφρονητική απόρριψη των διαμαρτυριών Βουλής και Κυβέρνησης της Δημοκρατίας της Κύπρου ως «πολιτική θέση που δεν έχει σχέση με την ιστορική πραγματικότητα» (για την «διχοτόμηση» του νησιού, ήδη από το 1974, όπως διδάσκει το σχολικό βιβλίο), δείχνουν το μέγεθος του Εμπαιγμού των Θεσμών που συντελείται με το πρόσχημα των «διορθώσεων» του ανιστόρητου και αντιπαιδαγωγικού εγχειριδίου από τους ίδιους του αυτουργούς του.

    Στην ίδια δημόσια εκδήλωση, που έγινε μάλιστα υπό την αιγίδα παιδαγωγικού τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών, η καθηγήτρια του τμήματος κα Άννα Φραγκουδάκη χαρακτήρισε «ρατσιστική» κάθε επίκληση της προσφοράς τής κλασσικής Ελληνικής αρχαιότητας στον Ευρωπαϊκό πολιτισμό, γιατί έτσι οι σύγχρονοι Έλληνες «θέλουν να κρύψουν το άσκημο και μπάσταρδο εθνικό τους πρόσωπο».

    Ο δε καθηγητής Ιστορίας Αντώνης Λιάκος αμφισβήτησε τη σχετική επιταγή του Συντάγματος, καλώντας ιστορικούς και δασκάλους «αντί να ενισχύουν την εθνική ταυτότητα, πρέπει να δίνουν στους μαθητές τους τα εφόδια για να επιλέγουν οι ίδιοι την ταυτότητά τους».

    Φαίνεται πως με την ανοχή της Υπουργού Παιδείας, καταλύεται κάθε έννοια συνταγματικής και θεσμικής νομιμότητας, δικαιώματος εθνικής μνήμης, αυτοσυνειδησίας, κυριαρχίας, αξιοπρέπειας και ελευθερίας των Ελλήνων πολιτών, ενώ η πρωταρχική τους ευθύνη στην ανατροφή των ίδιων των παιδιών τους, τελεί πλέον υπό την ομηρία μιας μειοψηφικής συντεχνίας ιδεολόγων-καθηγητών του Εθνομηδενισμού.»


    Φαίνεται ότι δεν περίμεναν τέτοια αντίσταση από τους Έλληνες πολίτες -μάς νόμιζαν πρόβατα- και χάνουν τώρα τον έλεγχο - γι' αυτό αφρίζουν σαν λυσσασμένοι. Τους διαβεβαιώνουμε ότι τα χειρότερα γι' αυτούς έρχονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος17/5/07, 5:10 μ.μ.

    Η όλη ιστορία του βιβλίου για μένα είναι μια διαπλοκή αρχίζοντας από τους πολιτικούς-οικονομικά κέντρα εσωτερικού-κυβερνήσεις εξωτερικού-εκδοτικά συγκροτήματα (βλ. ΔΟΛ)-δημοσιογράφους-ιστορικούς. Το βιβλίο της Ρεπούση είναι το πείραμα. Αν πετύχει θα μας έλθουν και τα επόμενα. Γιατί ξεκίνησαν από αυτό ειδικά της ΣΤ;; Η απάντηση εδώ: http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=14017&m=A34&aa=1 στην παρατήρηση του Κωφού του ΕΛΙΑΜΕΠ.
    Σας παραπέμπω στην εξής ιστοσελίδα http://www.defencenet.gr/forum/index.php?topic=180.225 στα σχόλιά μου 232,233 που δίνω τις αποδείξεις με πηγές-ιστοσελίδες για το ποιοι και γιατί βρίσκονται πίσω απο την κα Ρεπούση Κουλούρη Λιάκο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ἀποκαλυπτικὰ τὰ στοιχεῖα ποὺ παραθέτεις φίλε μου! Νὰ τὰ ξαναδώσω ὡς ἐνεργοὺς συνδέσμους. «Κοινό βιβλίο Ιστορίας για Ελληνες και Τούρκους» («Τὸ Βῆμα», 16-11-2003). Ἡ Κουλούρη καὶ οἱ λοιποὶ ἤδη ἐπὶ τὸ ἔργον. Καὶ εἰς βάθος ἔρευνα γιὰ τὴν διαπλοκή (πραγματικὰ φοβερὴ συλλογὴ αποκαλυπτικῶν στοιχείων), ἀπὸ τὸν Darky στὸ DefenceNet.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μού έγραφε φίλη, προ μηνός:

    «Είδα τον τίτλο του περιβόητου βιβλίου ιστορίας, "στα νεότερα και σύγχρονα χρόνια". Για φαντάσου, "σύγχρονα χρόνια". Είναι δόκιμο αυτό το εξάμβλωμα; Από τον τίτλο φαίνεται το επίπεδο.

    Μάλλον οι "συγγραφείς" ανήκουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Έτσι εκφράζονταν κάτι ημιμαθείς εργατο-φοιτητοπατέρες της δεκαετίας του 1980, τώρα έχουμε 2007, ώρα να ξυπνήσουν τα δασκαλάκια-ειδικευμένοι φωστήρες που το συνέγραψαν.»


    ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΗ!

    Τόσοι τό είδαμε, αλλά δεν δώσαμε προσοχή! [Σημ. Ο Βώρος μόνον τό είχε επισημάνει παλαιά, έκτοτε τό επεσήμανε και ο Δεσποτόπουλος.]

    "Στα νεότερα και σύγχρονα χρόνια".

    Πρώτον, κακόηχο (επανάληψη του "χρόνος").

    Δεύτερον, λάθος (δεν υπάρχουν σύγχρονα χρόνια· το παρόν είναι στιγμιαίο, όχι χρόνια· νεώτερα χρόνια μόνον υπάρχουν, τα οποία φθάνουν μέχρι σήμερα). (Μόνον "σύγχρονη εποχή" λέγουμε.)

    (Και, θα έλεγα, τρίτον: "στα νεότερα χρόνια"· στα νεώτερα χρόνια, έγινε τί; Τί "στα", πού αναφέρεται το "στα"; ("Ιστορία νεωτέρων χρόνων" δεν έκανε; η γενική είναι "καθαρεύουσα"; ))

    «Πολύ φοβάμαι ότι οι γενιές από 50 και άνω (για να μην πω 45+), οι οποίες μας κυβερνούν και είναι γενικώς στα πράγματα, μαστίζονται από πάμπολλα συμπλέγματα και, ενώ έχουν μείνει στην δεκαετία του '80, νομίζουν ότι είναι "κάποιοι" και μορφωμένοι και δεν έχουν πάρει πρέφα ότι βρισκόμαστε εν έτει 2007 και ότι η γνώση τρέχει με ιλιγγιώδη ταχύτητα.

    Επειδή στα παιδικά τους χρόνια οι μορφωμένοι στην Ελλάδα ήταν λίγοι, νομίζουν ότι έχουν να κάνουν με αγράμματους και "πουλάνε μούρη" (βλ. ύφος 100 καρδιναλίων Ρεπούση - φιλόλογος της δεκάρας με διδακτορικό του κιλού και μπάρμπα στην Κορώνη) στους "ιθαγενείς" (δηλ. εμάς) ενώ είναι παρωχημένοι και ημιμαθείς.

    Kάποιος λοιπόν να τους πει ότι η "ξύλινη" δημοτικιά είναι πλέον passe' και καθόλου της μόδας!

    Δεν ξέρω αν συμφωνείς.»


    Και συμφωνώ και επαυξάνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος22/5/07, 4:42 μ.μ.

    Έγραψες πιο πάνω αγαπητέ φίλε:"Ο δε καθηγητής Ιστορίας Αντώνης Λιάκος αμφισβήτησε τη σχετική επιταγή του Συντάγματος, καλώντας ιστορικούς και δασκάλους «αντί να ενισχύουν την εθνική ταυτότητα, πρέπει να δίνουν στους μαθητές τους τα εφόδια για να επιλέγουν οι ίδιοι την ταυτότητά τους».
    Ορίστε το αρθρο 16 παράγραφος 2 του Συντάγματος. "H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
    Δες αυτό για να γουστάρεις με ημερομηνία 08/06/2006, Η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για την αναθεώρηση του Συντάγματος: "ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ

    Οι υπογράφοντες Βουλευτές στο πνεύμα των προλεχθέντων προτείνουμε να κινηθεί η διαδικασία αναθεώρησης του Συντάγματος, σύμφωνα με τα άρθρα 110 του Συντάγματος και 119 του Κανονισμού της Βουλής ώστε να διαπιστωθεί η ανάγκη αναθεώρησης των ακόλουθων άρθρων:....Άρθρο 16 (παράγραφοι 2, 5, 6 και 7), δ. Επί της παραγράφου 2 του άρθρου 16
    Το ΠΑΣΟΚ προτείνει την αναθεώρηση της παραγράφου 2 του άρθρου 16 με την προσθήκη αναφοράς για την ανάπτυξη της «ανθρωπιστικής, κοινωνικής και δημοκρατικής συνείδησης» ως σκοπού της παιδείας..μάλιστα..δες και σχέση Λιάκου με το ΠΑΣΟΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μα, βεβαίως, φίλε μου! Τί νομίζατε, μόνο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, την «ελευθερία στην γνώση» και δεν-ξέρω-τι είναι ο καυγάς; Ό,τι έργα και ημέρες «προοδευτικών» και αν ξεψαχνίσουμε, κάποια προδοσία θα κρύβεται από πίσω.

    Έτσι και με το άρθρο 16. Δεν είναι μόνο τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Εκείνο που τούς πονά είναι η αναφορά στο Έθνος. Έχω άδικο να υποπτεύομαι ότι για μερικούς η απάλειψις αυτής της αναφοράς είναι μάλιστα το πρώτον ζητούμενον της αναθεωρήσεως; Επιδίωξη την οποία, φυσικά, συνήθως δεν ομολογούν δημοσίως.

    Μερικοί όμως τό έχουν ομολογήσει. Ναι, ο καθηγητής Ν.Κ. Αλιβιζάτος έχει ομολογήσει σε ανύποπτο χρόνο τα δόλια νεοταξικά σχέδια για την παιδεία («ΑΕΙ: η σκοτεινή πλευρά του νόμου - Ένας ακόμη λόγος για να αναθεωρηθεί το άρθρο 16 του Συντάγματος», «Τα Νέα», 31 Οκτ. 2006):

    «Ένας ακόμη λόγος για να αναθεωρηθεί το άρθρο 16 του Συντάγματος

    Το άρθρο 16 περιέχει και μια σειρά διατάξεων [...]:

    α. Ο καθορισμός των σκοπών της εκπαίδευσης, όχι μόνον της υποχρεωτικής, αλλά όλων των βαθμίδων. Τη ρύθμιση αυτή μας την κληροδότησε η χούντα και το Σύνταγμα του 1952.»


    Για να δούμε ποιο είναι αυτό το «χουντικό» κατά Αλιβιζάτο άρθρο του Συντάγματος:

    16.1. H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.

    Αχά! Με τον νεοτάξ εκσυγχρονισμό, πάει αυτό! (Σκοπός της παιδείας μπορεί να είναι πλέον η διάπλασι του πολυπολιτισμικού απάτριδος νεοτάξ ανδραπόδου.) Γιατί έχω την υποψία ότι αυτό το... «χουντικό» άρθρο ενοχλεί πολύ, πολλούς; Μήπως είμαι συνωμοσιομανής;...

    «γ. Ο χαρακτηρισμός των πανεπιστημιακών καθηγητών ως «δημόσιων λειτουργών», ο οποίος θεμελιώνει το αμφιλεγόμενο «καθήκον υπακοής» τους προς το Σύνταγμα, που το ίδιο το άρθρο 16 καθιερώνει.»

    Αχά! Οι λειτουργοί της δημόσιας παιδείας θα είναι πλέον και τύποις απολύτως ελεύθεροι να εργάζονται ως προπαγανδιστές του... κεμαλισμού ξέρω-γω ή οποιουδήποτε διεθνούς εξουσιασμού... Και πάντως να παραβιάζουν κατά το δοκούν το καθήκον τους που το ίδιο το Σύνταγμα επιβάλλει! «Ελευθερία της έρευνας»...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος23/5/07, 10:09 π.μ.

    Για να γελάσουμε και λίγο..θυμάστε από το βιβλίο Ιστορίας Στ΄την πηγή με τον Ντε Μπρεβ που λεει ότι οι Σουλτάνοι όταν κατακτούν ένα βασίλειο οι κάτοικοι έχουν τα αγαθά τους και θρησκευτική ελευθερία;; Και πιο κάτω ερωτηση για την πηγή: Πώς φέρνονταν οι Σουλτάνοι στις κατεκτημένες περιοχές;; Μια χαρα δηλ.. Ξέχασαν κάτι όμως οι Ρεπουσιστές να παραθέσουν επιπλέον..Ο Μωάμεθ ο Δ΄ο επονόμαζόμενος και ως Κυνηγός την εποχή που ο Ντε Μπρεβ γράφει αυτά συμβάίνουν αυτά: "Και ενώ οι ιστορικές και πολιτικές έριδες για τα βιβλία της ΣΤ΄ Δημοτικού συνεχίζονται, το «Eθνος- Κυνήγι» αναδιφά σήμερα σε έναν άλλο... αναγκαστικό «συνωστισμό» με χιλιάδες θύματα, αυτή τη φορά στο Θεσσαλικό κάμπο μιας παλιάς και σκληρής εποχής, όπου η ανθρώπινη ζωή δεν μετρούσε τίποτα!

    Ενα μικρό σημάδι στον χάρτη της απέραντης και πανίσχυρης Οθωμανικής αυτοκρατορίας ήταν τον 17ο αιώνα ο Θεσσαλικός κάμπος, αλλά οι εκτάσεις γύρω από τη Λάρισα ήταν αγαπημένοι κυνηγότοποι των Τούρκων αρχόντων της Θεσσαλίας.
    Ηταν τέτοια μάλιστα η φήμη του μεγάλου κάμπου ως κυνηγότοπου, που το 1665 αποφάσισε να κυνηγήσει εκεί και ο Σουλτάνος Μωάμεθ ο Δ΄... Στο κυνήγι του Σουλτάνου μάλιστα εκλήθη να λάβει μέρος και ο πρεσβευτής της Γαλλίας στην Κωνσταντινούπολη, αλλά και σχεδόν όλο το... τουρκικό υπουργικό συμβούλιο της εποχής.
    Η παρουσία του Γάλλου πρεσβευτή εξυπηρετούσε διπλωματικούς σκοπούς (διεθνείς σχέσεις... σε ευχάριστη ατμόσφαιρα), ενώ οι υπόλοιποι αυλικοί της Υψηλής Πύλης θα είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά τις κυνηγετικές «αρετές» του Σουλτάνου.
    Για τη μεταφορά των υψηλών προσκεκλημένων του Μωάμεθ χρησιμοποιήθηκαν 12 μεγάλες άμαξες, που έκαναν σχετικά άνετη τη διαδρομή Κωνσταντινούπολη - Ραιδεστός - Φέρρες - Μάκρη - Κομοτηνή - Καβάλα - Σέρρες - Θεσσαλονίκη - Κίτρος- Τέμπη - Λάρισα!
    Ο «κλειστός» κυνηγετικός πυρήνας του Σουλτάνου ήταν 200 άνδρες, χρεωμένοι με δυο εξαιρετικά λαγωνικά ο καθένας (σύνολο 400 σκύλοι).
    Για τις ανάγκες όμως της κυνηγετικής εκστρατείας του Σουλτάνου που θύμιζε περισσότερο... πόλεμο, επιστρατεύθηκαν θέλοντας και μη γύρω στους... 4.000 χωρικούς, οι οποίοι χρησιμοποιήθηκαν ως παγανιέρηδες υπό των ήχο των τυμπάνων.
    Αλλοι 10.000 ή και περισσότεροι χωρικοί, χρησιμοποιήθηκαν ως... κυνηγετικές «εφεδρείες» ή σε καθήκοντα επιστασίας των τεράστιων καταυλισμών που στήθηκαν έξω από τη Λάρισα.
    Αυτές οι χιλιάδες των ανθρώπων περικύκλωναν σε στρατιωτικούς σχηματισμούς τα βουνά και τα δάση που συνόρευαν με τον θεσσαλικό κάμπο, έχοντας μόνο ένα σκοπό: να τρομάξουν, να πιέσουν και να οδηγήσουν στην πεδιάδα όποιο μικρό ή μεγάλο ζώο κρυβόταν εκεί.
    Χιλιάδες αγριογούρουνα, ζαρκάδια, ελάφια, αρκούδες, λύκοι και αλεπούδες ξεχύνονταν τρελαμένα από φόβο στον κάμπο, όπου πάνω σε μια ασφαλή εξέδρα τα περίμενε ο Σουλτάνος...
    Για να μην μπορούν να διαφύγουν από πουθενά τα ζώα αλλά και για να οδηγούνται σε απόσταση βολής από τον Μωάμεθ τον Δ΄, μέσα στον κάμπο είχε δημιουργηθεί ένα... ζωντανό τείχος με τα σώματα των χωρικών.
    Τα ζώα έπεφταν πάνω τους προσπαθώντας να διασπάσουν τον κλοιό, σκοτώνοντας και τραυματίζοντας πολλούς από αυτούς. Δεν έχουν διασωθεί στοιχεία για το πόσα θηράματα σκότωνε έτσι ο Σουλτάνος...
    Σε εκείνο όμως το πολυήμερο κυνήγι του 1665, σκοτώθηκαν σε... «κυνηγετικά ατυχήματα» 400 έως 500 χωρικοί!!!
    Ηταν ένας βαρύς φόρος αίματος ακόμα και για τις συνήθειες της εποχής, που δυσανασχέτησε ακόμα και τον αναπληρωτή του μεγάλου Βεζύρη...
    Ετσι, αποφάσισε να τοποθετήσει τα πτώματα των χωρικών αριστερά και δεξιά του δρόμου που θα ακολουθούσε ο Σουλτάνος για να επιστρέψει στη Λάρισα, μήπως και ο τελευταίος αντιληφθεί πόσο κόστιζαν τα κυνήγια του σε ανθρώπινες ζωές.
    Κάποτε θα πέθαιναν... Τι αλλού, τι εδώ» ήταν η απάντηση του Μωάμεθ στον Βεζύρη του.
    http://www.diananews.gr/article.asp?catid=4444&subid=2&pubid=55215

    Είναι τελικά πολύ γελοίοι τύποι το Λιακορεπουσιστάν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος23/5/07, 12:12 μ.μ.

    Συγνώμη να διορθώσω πάνω στην ταχύτητά μου άφησα να φανεί ότι ο συγκεκριμένος Σουλτάνος έκανε τα κυνήγια του την εποχή Ντε Μπρεβ. Ο Ντε Μπρεβ ήταν στην Κωνσταντινούπολη από 1590-1606 και τα παραπάνω συμβαίνουν το 1665 με τον Μωάμεθ τον Δ΄.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. φίλε καλλίμαχε, πάρε και ένα ωραίο μαιλ που μου ήρθε τις προάλλες:

    ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΕΝΑΝ ΑΛΥΤΡΩΤΙΣΜΟ ΠΟΥ ΞΕΠΕΡΝΑ ΤΑ
    ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ.

    Ο άκρατος ανθελληνισμός των τουρκικών βιβλίων


    «Υπό ελληνική κατοχή βρίσκονται τα νησιά του Αιγαίου»!Αυτό διδάσκονται στο
    σχολείο οι Τούρκοι μαθητές, την ώρα που η Ελλάδα διαγράφει τη Σφαγή της
    Σμύρνης από τα σχολικά της εγχειρίδια στο όνομα μιας αμφιλεγόμενης
    ελληνοτουρκικής προσέγγισης...

    Ενώ το βιβλίο Ιστορίας που διδάσκονται τα Ελληνόπουλα στη ΣΤ' Δημοτικού
    εξυμνεί τις «προοδευτικές» προσπάθειες των Οθωμανών να ενισχύσουν την
    εκπαίδευση των Ελλήνων κατά την Τουρκοκρατία-και ξεχνάει το κρυφό σχολειό-το
    αντίστοιχο εγχειρίδιο της γείτονος διδάσκει στους Τούρκους μαθητές ότι:

    -Σελίδα19: «Τα νησιά του Αιγαίου βρίσκονται σήμερα υπό ελληνική κατοχή».

    -Σελίδα 21: «Η Ελλάδα δεν έχει τη δύναμη να διατηρήσει στο Αιγαίο την
    ειρήνη». (!!!)

    -Σελίδα 65: «Η ειρήνη στη Μέση Ανατολή και η ασφάλεια στην Ασία είναι
    δυνατόν να διατηρηθεί με την επιστροφή αυτών των νησιών στην Τουρκία».

    -Σελίδα 110: «Η Τουρκία καθόρισε τα χωρικά της ύδατα στα 6 μίλια το
    1930.Έτσι η Χίος, η Μυτιλήνη και η Σάμος βρίσκονται μέσα στα χωρικά ύδατα
    της Τουρκίας. Το δικαίωμα κυριαρχίας μιας χώρας στα δικά της χωρικά ύδατα
    της επιτρέπει να ασκεί τα ίδια δικαιώματα στα νησιά που βρίσκονται σε αυτά
    τα ύδατα».

    Αυτά και άλλα πολλά αλιεύει κάποιος από την πρώτη κιόλας ανάγνωση του
    βιβλίου Ιστορίας (έκδοση 1996) το οποίο διδάσκεται σήμερα συστηματικά στις
    μεγαλύτερες τάξεις του τουρκικού σχολείου οκταετούς υποχρεωτικής φοίτησης.
    Το συγκεκριμένο σύγγραμμα που τιτλοφορείται τα «Τα δίκαια της Τουρκίας στο
    Αιγαίο» (Ege Denizinde Turk Haklari) και κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στη
    γείτονα το 1955 με την υπογραφή του Τούρκου καθηγητή Ιστορίας Μεχμέτ Σακά
    προπαγανδίζεται παράλληλα και ως απαραίτητο ανάγνωσμα για τις μεγαλύτερες
    ηλικίες.

    Η Ιστορία στη γειτονική χώρα έχει διαμορφωθεί σε μεγάλο βαθμό από τον ίδιο
    τον Κεμάλ Ατατούρκ, ο οποίος μετά την πλήρη επικράτησή του επιδόθηκε σε μία
    τεράστια προσπάθεια να προσδώσει ιστορική εντοπιότητα στο τουρκικό στοιχείο
    της Μικράς Ασίας.

    Βάση των αυθαίρετων ιστορικών θεωριών τις οποίες σήμερα διδάσκονται στις
    ιστορικές ακαδημίες και στις στρατιωτικές σχολές της Τουρκίας,όλοι οι
    πολιτισμοί του Αιγαίου-μεταξύ αυτών και ο ελληνικός- ήταν τουρκικής
    προέλευσης! Φτάνουν στον παραλογισμό να θεωρούν Μινωίτες, Μυκηναίους, Ίωνες,
    Τρώες και Πελασγούς προτουρκικές φυλές που κατοικούσαν στο Αιγαίο. Σύμφωνα
    με αυτές τις απίστευτες θεωρίες, οι Έλληνες δεν ήταν παρά ένα μικρό
    παρακλάδι του «μεγάλου τουρκικού λαού»,του «μοναδικού που είχε τη δύναμη να
    δημιουργεί μεγάλα κράτη και πολιτισμούς»!

    Χαρακτηριστική είναι η -τουλάχιστον παράδοξη- ανακοίνωση του Τούρκου
    ιστορικού Χασάν Τζεμίλ: «Ο κλασικός ελληνικός πολιτισμός δεν είναι
    ανεξάρτητος. Ο ελληνικός πολιτισμός είναι ιωνικός, ο οποίος με τη σειρά του
    γεννήθηκε από τον αιγιακό. Αυτός ο αιγιακός πολιτισμός της Δυτικής
    Ανατολίας, τον οποίο κληρονόμησε ο ελληνικός, εμπνεύστηκε και δημιουργήθηκε
    μόνο μετά την επαφή με τον χετιτικό πολιτισμό που ήταν...τουρκικός» (Ege
    medeniyetinin menseine umumi bir bakis,¶γκυρα)

    Ακόμη πιο προχωρήμενη είναι η εργασία του Σελαχατίν Σαλιζίκ (Turk Yunan
    iliskileri ve filiki eteria) όπου περιλαμβάνονται αλλόκοτοι ισχυρισμοί όπως
    ότι ο ελληνικός πολιτισμός ήρθε από την Ασία και δεν είχε κανένα πρωτότυπο
    στοιχείο, ότι οι Τούρκοι ήρθαν στο Αιγαίο το...2480 π.Χ. και ότι ο
    Δημόκριτος, Ηρόδοτος, Ιπποκράτης, Πυθαγόρας και Όμηρος ήταν όλοι τους
    τουρκικής καταγωγής. Η εργασία του εγκρίθηκε απ' το τουρκικό υπουργείο
    Παιδείας και διδάσκεται στα τουρκικά σχολεία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ἡ φράσις «Ἐνώνουμε φωνή καὶ σῶμα, ὦμο μὲ ὦμο, δόρυ μὲ ἀσπίδα, ἄνδρας μὲ ἄνδρα» ποὺ ἐχρησιμοποίησα, δὲν εἶναι τυχαία. Εἶναι ἐμπνευσμένη ἀπὸ τὸν Ὅμηρο, καὶ δὴ ἀπὸ τοὺς στίχους οἱ ὁποῖοι στὴν (μεταγενεστέρα «Ὁμήρου καὶ Ἡσιόδου ἔριν») προβάλλονται ὡς οἱ κορυφαῖοι τοῦ ὁμηρικοῦ ἔργου:

    Ὁμήρου Ἰλιάς, Ν 125-135:

    Ὥς ῥα κελευτιόων γαιήοχος ὦρσεν Ἀχαιούς.
    ἀμφὶ δ᾽ ἄρ᾽ Αἴαντας δοιοὺς ἵσταντο φάλαγγες
    καρτεραί, ἃς οὔτ᾽ ἄν κεν Ἄρης ὀνόσαιτο μετελθὼν
    οὔτε κ᾽ Ἀθηναίη λαοσσόος· οἳ γὰρ ἄριστοι
    κρινθέντες Τρῶάς τε καὶ Ἕκτορα δῖον ἔμιμνον,
    φράξαντες δόρυ δουρί, σάκος σάκεϊ προθελύμνῳ·
    ἀσπὶς ἄρ᾽ ἀσπίδ᾽ ἔρειδε, κόρυς κόρυν, ἀνέρα δ᾽ ἀνήρ·
    ψαῦον δ᾽ ἱππόκομοι κόρυθες λαμπροῖσι φάλοισι
    νευόντων, ὡς πυκνοὶ ἐφέστασαν ἀλλήλοισιν·
    ἔγχεα δ᾽ ἐπτύσσοντο θρασειάων ἀπὸ χειρῶν
    σειόμεν᾽· οἳ δ᾽ ἰθὺς φρόνεον, μέμασαν δὲ μάχεσθαι.


    (Τέτοια προστάζοντας ξεσήκωσε τ᾿ ασκέρια ο Κοσμοσείστης.
    Γύρω απ᾿ τους δυο τους Αίαντες στάθηκαν μεμιάς οι Αργίτες τότε,
    τόσο γεροί, που κι ο Άρης να 'ρχουνταν δε θά 'βρισκε ψεγάδι,
    μηδέ ή Παλλάδα η στρατολάτισσα· τι διαλεχτοί αντρειωμένοι
    τους Τρώες πρόσμεναν και τον Έχτορα· και κλείσαν τις γραμμές τους
    σκουτάρι με σκουτάρι αγγίζοντας, κοντάρι με κοντάρι·
    σκούδο στο σκούδο σφιχτοσμίγουνταν, κράνος στο κράνος, άντρας
    στον άντρα· κι ως έσκυβαν, άγγιζαν στ' αλογουρίσια κράνη
    ψηλά τα κέρατα τα λιόλαμπρα· τόσο πυκνά αρμοδέναν.
    και τα κοντάρια, ως σειούνταν, μπλέκουνταν στα θρασεμένα χέρια
    κι αυτοί μπροστά μονάχα εκοίταζαν κι απάλε ελαχταρίζαν.

    (νεοελληνικὴ ἀπόδοσις Ν. Καζαντζάκη - Ἰ. Κακριδῆ))

    ΑπάντησηΔιαγραφή

[comments moderated] Θὰ διαβάσω καὶ θὰ δημοσιεύσω τὸ σχόλιό σας τὸ συντομότερο δυνατόν. Σχόλια ἀγενῆ, ἄσχετα μὲ τὸ θέμα ἢ ἀνόητα, διαγράφονται.