«Tὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική· τὸ σπίτι φτωχικὸ στὶς ἀμμουδιὲς τοῦ Ὁμήρου. Μονάχη ἔγνοια ἡ γλῶσσα μου στὶς ἀμμουδιὲς τοῦ Ὁμήρου.» (Ὀδυσσέας Ἐλύτης, «Ἄξιον ἐστί»)

Σελίδες Πατριδογνωσίας - Περικλῆς Γιαννόπουλος - Ἡ Ἑλλὰς τοῦ ΟΧΙ - Ἀντίβαρο - Πολυτονικό

Παρασκευή, 14 Σεπτεμβρίου 2007

Σαν σήμερα

14 Σεπτεμβρίου - ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ

+ ΥΨΩΣΙΣ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ

Ημέρα Εθνικής Μνήμης για την γενοκτονία των Ελλήνων της Μικράς Ασίας από το τουρκικό κράτος.
(Με ομόφωνη απόφαση της Βουλής των Ελλήνων το 1998. Απόφαση την οποία η ασπόνδυλη, ξενόδουλη, αφελληνισμένη και προδοτική σημερινή άρχουσα τάξη... επήρε πίσω!)

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΞΕΧΝΟΥΝ.

Τρεις άνθρωποι, σαν σήμερα, το 1814, εθυμούντο...

...

14 Σεπτεμβρίου 629
Ο Αυτοκράτωρ Ηράκλειος επιστρέφει νικητής στην Κωνσταντινούπολη, φέρνοντας μαζί του τον Τίμιο Σταυρό.

14 Σεπτεμβρίου 1814
Ιδρύεται η Φιλική Εταιρεία από τους Νικόλαο Σκουφά, Αθανάσιο Τσακάλωφ και Εμμανουήλ Ξάνθο στην Οδησσό της Ρωσίας και αποφασίζεται η προπαρασκευή του Αγώνος της Εθνεγερσίας.

Μεγάλη ημέρα η σημερινή. Ο θρίαμβος του Αυτοκράτορος Ηρακλείου, μυθικής μορφής Έλληνα βασιλέως-στρατιώτου, μέγας θρίαμβος του Γένους, της Πίστεως και της Παραδόσεώς μας, με λάβαρο υψωμένο τον Τίμιο Σταυρό, έμπνευση, πηγή και σύμβολο δυνάμεως και δόξας, και τον λαό της Βασιλεύουσας, μέσα σε παραλήρημα ενθουσιασμού, να εορτάζει και να επευφημεί, ψάλλοντας, ίδια και απαράλλαχτα όπως το ψάλλουμε και σήμερα:

Σῶσον Κύριε τὸν λαόν Σου
καὶ εὐλόγησον τὴν κληρονομίαν Σου·
νίκας τοῖς βασιλεῦσι κατὰ βαρβάρων δωρούμενος
καὶ τὸ Σὸν φυλάττων διὰ τοῦ Σταυροῦ Σου πολίτευμα.

Και από τις στιγμές εκείνες του θριάμβου, τις απρόσιτες εκείνες κορυφές δυνάμεως και δόξας, δώδεκα αιώνες μετά, μέσα στο σκότος της σκλαβιάς, ένα άλλο γεγονός, το οποίο δεν χαρακτήριζε ο θρίαμβος, αλλά η ταπεινότης και η περίσκεψη, συνοδευόμενα όμως από βαθεία πίστη, πατριωτισμό και απόφαση θυσίας. Τρεις άσημοι έμποροι ιδρύουν στην Οδησσό την Φιλική Εταιρεία. Κανείς δεν τούς έδωσε τότε σημασία, αλλά η φλόγα της ψυχής αυτών των ταπεινών Ελλήνων, και όσων σιγά-σιγά συστρατεύτηκαν μαζί τους, έθρεψε το θαύμα.

[...] Ορκίζομαι όπως τρέφω αδιάλλακτον μίσος εναντίον των τυράννων της Πατρίδος και των οπαδών τους και ομοφρονούντων.

[...] Τέλος πάντων, ορκίζομαι εις το ιερόν όνομά Σου, ω ιερά και αθλία Πατρίς· ορκίζομαι εις τας πολυχρονίους βασάνους Σου, ορκίζομαι εις τα πικρά δάκρυα των αιχμαλώτων και καταδίκων κατοίκων Σου, τα οποία τόσους αιώνας κατά στιγμήν υποφέρουν τα ταλαίπωρα τέκνα σου, ότι αφιερούμαι όλος εις Σε, ότι εις το εξής Συ θέλεις είσαι η αιτία και ο σκοπός των διαλογισμών μου, το όνομά Σου οδηγός των πράξεών μου και η εδική Σου ευτυχία η ανταμοιβή των κόπων μου.

Η Θεία Δικαιοσύνη ας εξαντλήση επάνω εις την κεφαλήν μου όλους τους κεραυνούς της δικαιοκρισίας Της, [και εάν καταπατήσω τον όρκο αυτόν] το όνομά μου, οι κατά διαδοχήν κληρονόμοι μου ας είναι εις αποστροφήν, και το υποκείμενόν μου το αντικείμενον της κατάρας και του αναθέματος των ομογενών μου. [...]
(Απόσπασμα από τον «Μέγα Όρκο» των Φιλικών)

...

Ἡμέρα δόξης, ἡμέρα περισυλλογῆς καὶ ἐπαναστάσεως, ἡμέρα θρήνου· τὸ ἕνα μετὰ τὸ ἄλλο, τόσες φορὲς στοὺς ἀμέτρητους αἰῶνες τῆς φυλῆς μας... Ὅλα μαζί. Τῆς ἀναστάσεως προηγεῖται πάντοτε ὁ γολγοθᾶς. Ὅλα μαζί, ὅλα μαζὶ τὰ θυμόμαστε καὶ νιώθουμε τὴν κληρονομιὰ καὶ τὸ χρέος.

«Ἡ Ἱστορία δαγκώνει τὴν οὐρά της· ἄπαξ καὶ ἕνας λαὸς πέτυχε στὸν πολιτισμό, θὰ ἐπανέλθῃ στὸν τόπο του, ἔστω καὶ μετὰ μυριάδες χρόνια.»
('Οδυσσέας 'Ελύτης, «Δυτικὰ τῆς Λύπης»)

...

16 Σεπτεμβρίου - ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ

ΜΑΥΡΟ, ΜΑΥΡΟ, ΜΑΥΡΟ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΛΗΣΜΟΝΕΣ

Ήρθε η ώρα οι Έλληνες πατριώτες να δώσουν την απάντησί τους στο σάπιο κομματικό κατεστημένο. Ήρθε η ώρα οι Έλληνες να ακουστούν.

ΕΜΠΡΟΣ!

4 σχόλια:

  1. Απλά για τη Φιλική Εταιρία να προσθέσω ότι αφορίσθηκε εν τω συνόλω της από σύσσωμη την (τότε) εκκλησία με το που ξεκίνησε η Εθνεγερσία από τον Αλέξανδρο Υψιλάντη (ο οποίος αφορίσθηκε επίσης). Διότι ούτε αυτά πρέπει να τα ξεχνάμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ!

    Διότι αν ξεχάσω, σε έξι μήνες θα πρέπει να ξεχάσω και την Κύπρο! Και ύστερα την Μακεδονία και δεν έχει τελειωμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΔΕΣ ΤΑ

    ΔΕΣ ΤΑ

    Οι Καιροί Mας
    http://www.youtube.com/watch?v=rvnInvaShiQ

    Σήμερα!: το αύριο δεν υπαρχει
    http://www.youtube.com/watch?v=kJnjIWosIBI

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φίλτατε Αδη, η προσέγγισις αυτού του ζητήματος δεν πρέπει να γίνεται επιφανειακά. Ξεχνάς ότι στην ίδια την Φιλική Εταιρεία, ένα σημαντικό ποσοστό ήταν ιερείς, συμπεριλαμβανομένων όλων των μητροπολιτών του Μωριά;

    Η θέσις του Πατριαρχείου ήταν πολύ λεπτή. Και δεν θα επιβίωνε ούτε το Πατριαρχείο, ίσως ούτε και ο Ελληνισμός τόσους αιώνες, εάν δεν ήξερε να πολιτεύεται με σύνεση. (Το τι αφανισμό υπέστη ο Ελληνισμός, αντιθέτως, από την πολιτική του ελλαδικού κράτους, 1922, 1955, 1974 και, και..., κάτι λέγει.)

    Ας δούμε λοιπόν μερικά ιστορικά στοιχεία.

    Γενικώς για το 1821, η ακόλουθη ανάλυση του πατρός Μεταλληνού εξετάζει τα σχετικά ζητήματα από πολλές πλευρές και βάζει τα πράγματα στην θέση τους:
    π. Γεώργιος Μεταλληνός, «Το '21 και οι Συντελεστές του»

    Ειδικότερα για τον «αφορισμό»:
    Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιεροθέου, «Ο «αφορισμός» του Αλέξανδρου Υψηλάντη»

    Επίσης:
    Ο.Ο.Δ.Ε., «Ο άγιος Γρηγόριος ο Ε΄ και η επανάσταση - Η κατασυκοφάντηση του ΣΩΤΗΡΑ των Ελλήνων»

    Παραπέμπω επίσης στην απομαγνητοφωνημένη ομιλία του Χρήστου Γιανναρά, «Εθνεγερσία, σύγκρουση δύο οραμάτων» (Σκάϊ, 25-3-2007).

    Αλλά ας δούμε, πάνω απ'όλα, τί λέγει η λαϊκή μούσα:

    «Εκλογές από τα τραγούδια του Ελληνικού Λαού», του Ν. Πολίτου. Διαβάζω (υπ. αριθμ. 10, Της Επαναστάσεως του '21):

    Ένα μικρό καράβι μαζώνει τα παννιά,
    ανοίγει την παντιέρα και πόλεμο ζητά.
    Ζητά τον άγιο Τάφο και την Αγια Σοφιά.
    Κι' ακόμα θα ζητήση τον Πατριάρχη μας,
    οπού τον εκρεμάσαν για το ινάτι μας.

    Καμπάναις θα χτυπήσουν πάν' 'ς τα καμπαναρειά,
    να σκάσουν οι χοτζάδες απάνου 'ς τα τζαμιά.
    Κι' όσοι Χριστόν πιστεύουν και τον δοξάζουνε,
    τον Τούρκο λογαριάζουν να τον μοιράζουνε.

    Αρκεί!

    Εις δόξαν και ανέγερσιν Ρωμαίων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

[comments moderated] Θὰ διαβάσω καὶ θὰ δημοσιεύσω τὸ σχόλιό σας τὸ συντομότερο δυνατόν. Σχόλια ἀγενῆ, ἄσχετα μὲ τὸ θέμα ἢ ἀνόητα, διαγράφονται.